نوشته شده توسط : زهرا

۱- ویروسی شدن گوشی های هوشمند: ویروس ها بر روی حافظه داخلی دستگاه نفوذ میکنند و موجب موجب ایجاد اختلالات متعدد در کارکرد گوشی می شود.

۲- پایین بودن اطلاعات مردم هنگام خرید گوشی های تلفن همراه است. به عنوان مثال برخی افراد گوشی هایی با CPU پایین خریداری کرده و اطلاعات فراوان بر روی آن میریزند که همین مساله باعث پایین آمدن سرعت گوشی و هنگ کردن آن می شود.

۳- پر شدن مموری که این مساله سرعت گوشی را به شدت کاهش می دهد.

۴- کمک گرفتن برخی گوشی ها از رم علاوه بر مموری

۵- پر شدن بیش از حد حافظه گوشی

برای رفع این مشکل کلیک کنید...



:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

۱- نرم افزار Internet Download Manager

یکی از بی رقیب ترین نرم‌ افزار مدیریت دانلود است که تنها برای سیستم‌ عامل مایکروسافت ویندوز قابل استفاده‌ است. Internet Download Manager  با استفاده از از تکنولوژی چند ارتباطی، دانلودها را به چند قطعه تقسیم می‌کند تا عملیات دانلود سریع‌ تر انجام شود. IDM با برنامه‌های اینترنت اکسپلورر، اپرا، موزیلا فایرفاکس، گوگل کروم کار می‌کند. ای برنامه دارای ظاهری زیبا و جذاب، قابلیت زمان بندی، امکان خاموش کردن سیستم و قطع ارتباط بعد از اتمام دانلود و پشتیبانی از زبان شیرین فارسی می باشد. تنها نکته منفی این نرم افزار پولی بودن آن است، این موضوع باعث شده تا هر چند وقت یکبار کاربران به دنبال کرک جدید نرم افزار بگردند.

۲- نرم افزار Free Download Manager

Free Download Manager جزء قدیمیترین نرم افزارهای دانلود منیجر است که با این وجود از قدرتمندترین ها بحساب می آید. این نرم افزار هم با تقسیم کردن فایل دانلودی به چند بخش باعث افزایش سرعت دانلود می شود. از قابلیتهای این نرمافزار میتوان به دانلود از تورنت، زمانبندی شروع و پایان دانلود، نمایش اطلاعات فایل، دانلود ویدئو های فلش، بهینه سازی سرعت اینترنت، پشتیبانی از پروتکل بیت تورنت و… اشاره نمود. FDM یک نرم افزار رایگان است و قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی را دارد که این نکته مهترین ویژگی است که میتوان برای آن نام برد.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

 زبان برنامه نویسی جاوا مجموعه ای از قوانین و قراردادهای خاص برای نامگذاری متغیرها دارد. آنچه باید بدانید در اینجا آمده است:

  • متغیرها در جاوا حساس به حروف کوچک و بزرگ هستند.
  • نام متغیر دنباله ای از حروف و ارقام یونیکد است و می تواند با حرف ، $ یا _ شروع شود. با این حال ، آغاز اسم متغیر با حرف معمولی تر است. همچنین ، نام متغیر نمی تواند شامل فضای خالی باشد.

هنگام تعریف متغیرها ، اسمی را انتخاب کنید که معقول باشد. به عنوان مثال ، score ، number ، level از اسامیs ، n و l با مفهوم تر هستند.

اگر یک کلمه را برای نام متغیر انتخاب کردید ، همه حروف را کوچک بنویسید. به عنوان مثال ، بهتر است از speed استفاده کنید نه SPEED ، یا sPEED.

اگر نام متغیر با بیش از یک کلمه را انتخاب کردید، از تمام حروف کوچک برای کلمه اول استفاده کنید و حروف اول هر کلمه بعدی را بزرگ بنویسید. به عنوان مثال ، speedLimit.

در زبان برنامه نویسی جاوا ۴ نوع متغیر وجود دارد:

  • متغیرهای نمونه (متغیر های غیر استاتیک)
  • متغیرهای کلاس (متغیر های استاتیک)
  • متغیرهای محلی
  • مولفه ای

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

 

 
در جاوا، هر خطی که با // شروع شود، یک comment است. نظرات برای خواندن توضیحات در مورد کد و فهمیدن بیشتر آن است. کامپایلر جاوا به طور کامل این خطوط را نادیده می گیرد (برنامه ی کاربردی که کد های جاوا را برای کامپیوتر قابل اجرا می کند).
 
 class HelloWorld { … }
 
در جاوا، هر برنامه با تعریف کلاس شروع می شود. در برنامه بالا، HelloWorld نام کلاس است و تعریف کلاس برابر است با:
 
class HelloWorld {
 
… .. …
 
}
 
به یاد داشته باشید که هر برنامه جاوا دارای تعریف کلاس است و نام کلاس باید با نام فایل در جاوا مطابقت داشته باشد.
 
public static void main(String[] args) { … }
 
خط بالا main method یا تابع اصلی است. هر برنامه در جاوا باید یک main method داشته باشد. کامپایلر جاوا اجرای کد را از main method شروع می کند.
 
به یاد داشته باشید که تابع main نقطه ورود برنامه جاوا و اجباری است. امضای تابع main در جاوا برابر است با:
 
public static void main(String[] args) {
 
… .. …
 
}
 
 System.out.println(“Hello, World!”);
 
کد بالا رشته داخل علامت نقل قول را در خروجی استاندارد (صفحه نمایش) چاپ می کند. توجه داشته باشید، این خط از کد در داخل تابع اصلی است که در داخل تعریف کلاس قرار دارد.


:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

 خروجی جاوا

به سادگی می توان از
 
System.out.println ()
 
یا   System.out.print()
 
System.out.printf()
 
برای ارسال خروجی به خروجی استاندارد (صفحه نمایش) استفاده کرد.
 
System یک کلاس است و out یک فیلد استاتیک عمومی است که داده های خروجی را می گیرد. اگر متوجه نشدید نگران نباشید. Class ها ، public و static را در فصل های بعدی توضیح می دهیم.
 
بیایید یک مثال برای چاپ یک جمله به عنوان خروجی بزنیم.
 
class AssignmentOperator {
public static void main(String[] args) {
System.out.println(“Java programming is interesting.”);
}
}


:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا
۱- از بین رفتن خاصیت انتقال حرارت خمیر سیلیکون روی پردازنده است
این عامل باعث می شود که حرارت پردازنده را به هیت سینک و خنک کننده به درستی منتقل نشود. و در سیستم های قدیم این یک مسئله عادی است و به طور معمول پس از چند دقیقه کار عادی با سیستم، شاهد خاموش شدن ناگهانی آن خواهید بود. برای برطرف کردن این مشکل کافیست یک خمیر سیلیکون با کیفیت تهیه کنید، سپس درب کیس را باز کرده و خنک کننده پردازنده را از روی پردازنده جدا کنید. برای اینکه یاد بگیرید چطور خمیر سیلیکون را تعویض کنید ویدئوی زیر راببینید.
 ۲- کثیف بودن فن و گرمای بیش از حد
استفاده زیاد از سیستم باعث بالا رفتن درجه حرارت سیستم می شود که با صطلاح میگویند داغ میکند در این شرایط ذیگر فن خنک کننده وجود در سیستم نمیتواند پاسخگوی این مشکل باشد و به همین علت سیستم خنک کننده به طور اتوماتیک جریان بررق را قطع می کند. البته کثیف بودن فن های کیس، کارت گرافیک و فن های پردازنده می تواند دلیلی دیگر برای خاموش شدن ناگهانی سیستم باشد. گرد و غباری که در ب ین پره های فن جمع شده اند مانع این میشوند که هوا به خوبی گردش پیدا کند و در نتیجه تهویه هوا می شود و سیستم شما به علت داغ شدن پردازنده و قطعات داخلی خاموش می شود.
۳- مشکلات در سخت افزار کامپیوتر
مشکلات سخت افزاری از دلایل خاموشی ناگهانی سیستم های کامپیوتری به حساب می آیند. نقص در قطعه و یا حتی اشتباه در جایگذاری باعث عدم کارایی درست سیستم کامپیوتری می شود. در مواقعی که سیستم شما بدون هیچ علتی خاموش می شود تمامی موارد ذکر شده را با حوصله دنبال کنید.اگر به تازگی سخت افزاری را بر روی مادربرد نصب نکرده اید برای اطمینان از کارایی تک تک اجزا، قطعات بدون استفاده را تک تک از سیستم جدا کرده و مجددا سیستم را مورد آزمایش قرار دهید.

ادامه مطلب.. 



:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

 ۱- اولین مرحله برای تغییر رمز این است که به این آدرس https://myaccount.google.com/ از ایمیلتان بروید یا از طریق ایمیلتان ادرس زیر را دنبال کنید:

۲- در قسمت Sign-in & security گزینه Signing in to Google را انتخاب کنید.
۳- در این مرحله صفحه ای برای شما باز می شود ، در قسمت Password & sign-in method بر روی Password کلیک کنید.
۴- در این مرحله گوگل از شما می‌خواهد که رمزتان را دوباره وارد کنید. رمزتان را وارد کرده و روی Sign in کلیک کنید.
۵- اینک شما وارد صفحه تغییر رمز می‌شوید. در قسمت New password یک رمز با طول ۸ یا بیشتر که بهتر است ترکیبی از اعداد و حروف باشد را وارد کنید. در قسمت Confirm new password رمز جدید را دوباره وارد کنید. در نهایت بر روی CHANGE PASSWORD کلیک کنید.


:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

 ریجستری ویندوز را میتوان به عنوان یک دیتابیس اطلاعاتی دانست که برای تنظیمات مربوط قطعات سخت افزاری ، نرم افزاری ، کاربران و تنظیمات مربوط به خود سیستم مورد استفاده قرار می گیرد. و در کل برنامه ای است که در اختیار کاربر قرار داده است تا بتواند در دستورات و مقدارهای registery تغییراتی را به دلخواه ایجاد کند. در ویندوز برای دنبال کردن وضعیت نرم‌افزارهای نصب‌شده، زمان نصب، نسخه‌ای که نصب شده و تنظیمات مربوط به اجرا کردن نرم‌افزارها، مسیر فایل‌های موردنیاز یا موقتی نرم‌افزارها و … نیز از Registry استفاده می‌شود. بنابراین اگر اشتباهی در رجیستری وجود داشته باشد، ممکن است یک نرم‌افزار سالم، اجرا نشود

۱-می‌توانید به منوی استارت رفته و عبارت regedit یا registry editor را جست‌وجو کنید و به نتایج توجه کنید، روی regedit.exe کلیک کنید تا اجرا شود.

۲- استفاده از کلید ترکیبی Windows + R‌ که بعد فشار دادن این کلیدترکیبی، پنجره‌ی Run ویندوز را مشاهده کرده و در آن عبارت regedit را وارد کنید و سپس Ok کنید.

۳- اگر میخواهید پوشه جدیددر یک فولدر ایجاد کنید باید روی فولدر مورد نظر کلیک راست کرده و سپس گزینه‌ی New و سپس Key را انتخاب کنید.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

 

۱- پاک کردن App Cache

در مدتی که شما از گوشی استفاده و روی آن برنامه نصب میکنید، برنامه ها بر روی App Cache گوشی شما رایت می شوند و باعث می شوند سرعت گوشی شما پاییت بیاید. شما میتوانید برای پاک کردن این قسمت از منوی Setting گوشی، Property را انتخاب و در این صفحه Cache هر برنامه ای را که میخواهید با فشار دادن کلید Clear Cache پاک کنید.> ولی بخاطر وجود برنامه های زیاد زمان زیادی را صرف پاک کردن می کند.برنامه App Cache Cleaner  یک اپلیکیشن رایگان است که با چند کلیک ساده Cache همه برنامه ها را پاک میکند فقط کافیست بعد از دانلود و نصب برنامه، آن را اجرا و گزینه Clear All را بزنید.با مرور زمان باز Cache برنامه ها پر می شود.شما میتوانید وارد تنظیمات برنامه شده و به آن زمان داده تا در یک مدت زمان مشخص و به طور خودکار Cache برنالمه ها را پاک کند.

۲- محدود یا غیر فعال کردن اطلاعات Background

بسیاری از برنامه هایی که با اینترنت کار میکنند مانند فیسبوک، توییتر و تمام این چنین نرم افزار ها، به محض باز کردن، شروع به ارسال و دریافت اطلاعات می‌کنند. اما مصرف اینترنت اپلیکیشن‌ها تنها در زمان باز بودن صورت نمی‌گیرد بلکه حتی زمانی که استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود نیز از از اینترنت استفاده می‌کنند و نه تنها شارژ باتری را کم میکنند بلکه منابع سیستم را گرفته و گوشی شما را کند می کنند.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

۱- كتاب official IELTS Practice Materials (نمونه سوالات آزمون)

مسلما يكي از بهترين كتاب هاي موجود براي آمادگي آزمون آيلتس مي باشد كه توسط موسسه معتبر British council Cambridgeاستراليا منتشر شده است و از نوع نمونه سوالات آزمون آيلتس مي باشد.

۲- كتاب واژگان ضروري Barron’s (واژگان مهم)

بخش مهمي از آزمون آيلتس لغات هستند. كتاب يكي از معروف ترين كتاب هاي آمادگي لغات براي آزمون آيتلس،لغات ضروري بارونز براي آزمون آيلتس است.
كتاب Barron’s essential words for the IELTS تمرينات گسترده اي را براي زبان آموزان در زمينه لغات و جملات انگليسي فراهم مي كند كه در آن بر روي ۶۰۰ لغت پركاربرد انگليسي از دسته بندي هاي مختلف كه به صورت دوره اي در آزمون هاي آيلتس آمده است،تاكيد دارد. تقريبا تمام واژه هاي مهم آزمون در اين كتاب وجود دارند.

ادامه مطلب...

 



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

۱- اپليكيشن آموزش زبان فرانسه (محسن هنرمندي)

اين برنامه كه در حال حاضر فقط براي گوشي هاي اندرويد موجود است واژگان و جملات را همراه با تلفظ شان به زبان فرانسه در اختيارتان قرار مي دهد. به كمك برنامه آموزش فرانسه كلمات ابتدايي اين زبان را به آساني فرا بگيريد. اين كلمات و اصطلاحات در چهار دسته بندي مختلف به همراه فايل صوتي تلفظ آنها آماده سازي شده اند و شروع خوبي براي يادگيري آموزش زبان فرانسه به شمار مي روند.

۲- رزتا استون (محبوب ترين در دنيا)

سالهاست كه Rosetta Stone يكي از محبوب ترين سيستم هاي يادگيري زبان است. پيش از اين، براي نصب نرم افزار روي رايانه خود نياز به خريد آن داشتيد، اما اكنون مي توانيد برنامه Rosetta Stone را براي استفاده در تلفن همراه خود دانلود كنيد. روزتا استون ۲۴ زبان مختلف را پوشش مي دهد و البته فرانسوي يكي از محبوب ترين آنها است.

روشي كه اين نرم افزار استفاده مي كند مبتني بر غوطه ور شدن در زبان است، به اين معني كه از همان ابتدا در معرض مكالمات واقعي قرار مي گيريد و به جاي اينكه همه چيز را به زبان اول خود ترجمه كنيد، بايد از غرايز خود براي شروع به يادگيري استفاده كنيد. توليد كنندگان اين نرم افزار ادعا مي كنند كه اين روش فرايند يادگيري زبان را طبيعي تر و واقعي تر مي كند.

برخي از ويژگي هاي اين برنامه عبارتند از: فن آوري تشخيص گفتار و بازخورد براي كار روي تلفظ شما و همچنين بازي ها و ساير چالش ها براي سرگرم نگه داشتن شما در طي فرايند يادگيري.

ادامه مطلب....



:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

۱- كلاسهاي آنلاين موسسه ماهان (زبان عمومي)

قطعا بهترين موسسه از نظر ما در زمينه آموزش غيرحضوري زبان عمومي (از پايه يا از سطح متوسط) همين موسسه ماهان است. به طور كاملا تخصصي در زمينه آموزش مجازي زبان انگليسي كار مي كند و كلاسهاي اين موسسه نياز به هيچ كتاب يا حضور در موسسه نمي باشد. هزينه كلاس ها عالي ست هر چند اساتيد بهترين نيستند ولي نسبت به هزينه اي كه مي كنيد كاملا قابل قبول است.

  • اين موسسه تازه كار است ولي كاملا باكيفيت آموزش مي دهد
  • هزينه كلاس ها عالي ست
  • پشتيباني و تست هاي برگزاري فوق العاده منظم است
  • همه مجوزهاي لازم از سازمانهاي مربوطه را داراست
  • اين موسسه را فقط براي زبان عمومي پيشنهاد مي كنيم

۲- كلاسهاي آنلاين موسسه هيراد (زبان عمومي)

هيراد كلاسهاي آموزش آنلاين را براي همه سنين برگزار مي كند. با همكاري دانشكده مجازي علوم پزشكي تهران دوره هاي مجازي آموزش زبان انگليسي را تقريبا بصورت كامل آموزش مي دهد. اگر دانشجو يا نوجوان هستيد پيشنهاد مي كنيم از اين كلاسها استفاده نماييد. هر چند براي سنين كودكان يا براي آزمونهاي تافل و آيلتس پيشنهاد نمي شود:

  • هزينه كلاس ها عالي ست
  • پشتيباني و آزمون ها در حد متوسط و قابل قبول است
  • اين موسسه را فقط براي زبان عمومي پيشنهاد مي كنيم (براي بزرگسالان)
  • اساتيد عالي نيستند ولي قابل قبول مي باشند

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

آيلتس يك آزمون زبان انگليسي است كه براي مقاصد تحصيل، مهاجرت و كار در كشورهاي ديگر، توسط ۹۰۰۰ موسسه در ۱۳۰ كشور جهان پذيرفته شده و بطور مشترك توسط شوراي British council و  University of Cambridge ESOL استراليا سازماندهي و برگزار مي شود.
آيلتس در واقع از ساختار و لهجه ي بريتانيايي استفاده مي كند و بيشتر توسط موسسات بريتانيايي و موسساتي كه در كشورهاي مشترك المنافعي همچون استراليا و نيوزيلند و كشورهاي اروپايي معتبر شناخته مي شود. بسته به هدف شما (كار يا تحصيل يا مهاجرت؟) شما بايد دوره هاي آموزش آيلتس عمومي (General) يا دوره هاي آموزش آكادميك (Academic) را بگذرانيد. آيلتس جنرال براي كار و زندگي در يك كشور بايد گرفته شود و آيلتس آكادميك براي تحصيل در يك كشور.

آزمون تافل بدنبال آن است كه مهارت شما را در محيط هاي آكادميك (دانشگاهي) همچون خوابگاه، دانشگاه يا كلاس درس بسنجد.  توسط ۸۵۰۰ موسسه در ۱۳۰ كشور جهان شامل بريتانيا، آمريكا و استراليا و همچنين توسط ۱۰۰ دانشگاه برتر دنيا پذيرفته مي شود. آزمون تافل توسط سازمان آمريكايي ETS (Education Testing Service برگزار مي شود و لهجه و ساختار زباني كه در تافل ياد مي گيريد، از نوع آمريكايي است. اين آزمون بيشتر توسط موسسات آمريكايي و كانادايي پذيرفته مي شود.
ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

عملگر انتساب

عملگرهاي انتساب در جاوا براي اختصاص مقادير به متغيرها استفاده مي شوند. مثلا

int age;

age = 5;

عملگر انتساب مقدار سمت راست خود را به متغير در سمت چپ خود اختصاص مي دهد. در اينجا ، ۵ با استفاده از عملگر = به متغير age اختصاص داده شده است.

عملگرهاي انتساب ديگري نيز وجود دارد. با اين حال ، براي راحتي كار ، ساير عملگرهاي انتساب را بعدا آموزش مي دهيم.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

كامنت مرسوم /*…….*/

اين يك كامنت چند خطه است كه مي تواند چندين خطه باشد. كامپايلر جاوا همه چيز را از /* تا */ ناديده مي گيرد. مثلا،

  1. /* This is a multi-line comment.
  2. * The problem prints “Hello, World!” to the standard output.
  3. */
  4. class HelloWorld {
  5. public static void main(String[] args) {
  6. {
  7. System.out.println(“Hello, World!”);
  8. }
  9. }
  10. }

در كد بالا كامنت برابر است با:

/* This is a multi-line comment.

* The problem prints “Hello, World!” to the standard output.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

۱- void add(int a, int b = 3, int c, int d = 4);

تابع بالا كامپايل نخواهد شد. شما نمي توانيد يك آرگومان پيش فرض بين دو آرگومان را مقدار دهي نكنيد.

در اين مورد، براي c نيز بايد يك مقدار پيش فرض تعيين شود.

۲- void add(int a, int b = 3, int c, int d);

تابع بالا نيز كامپايل نخواهد شد. شما بايد براي آرگومان هاي بعد از b مقادير پيش فرض تعيين كنيد.

در اين مورد، براي c و d نيز بايد مقادير پيش فرض تعيين شود.

اگر ميخواهيد يك آرگومان پيش فرض واحد داشته باشيد، مطمئن شويد كه آخرين آرگومان باشد.

void add(int a, int b, int c, int d = 4);

۳- مهم نيست كه چطور از آرگومان پيش فرض استفاده مي كنيد، يك تابع هميشه بايد براي يك هدف نوشته شود.

اگر تابع بيش از چند كار بخواهد انجام دهد، مي توانيد از سربارگذاري توابع استفاده كنيد.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

متغير محلي (local variable)

متغير تعريف شده در داخل تابع (تعريف شده در داخل بدنه تابع بين براكت ها) متغير محلي يا متغير خودكار(automatic ) ناميده مي شود.

محدوده دسترسي آن تنها محدود به تابع تعريف شده است. به عبارت ساده، متغير محلي مي تواند تنها در داخل تابع قابل دسترسي باشد.

هنگامي كه اجراي تابع تمام مي شود، طول عمر متغير محلي به پايان مي رسد (از بين مي رود).

متغير سراسري (global variable)

اگر متغير بيرون از تمام توابع تعريف شود، به آن متغير سراسري مي گوييم.

محدوده دسترسي متغير سراسري كل برنامه است. به اين معني كه مي تواند در هر بخش از برنامه مورد استفاده قرار گيرد و تغيير يابد.

به همين ترتيب، زماني كه برنامه به پايان برسد، طول عمر متغير هم به پايان مي رسد.

ادامه مطلب...

 



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

ساختار if … else … if اجازه مي دهد كه از بين گزينه هاي مختلف يك قطعه كد را اجرا كنيم. اگر قصد داريد يك متغير منفرد را با ساختار if … else … if متوالي بررسي كنيد، بهتر است از ساختار switch استفاده كنيد.

ساختار switch اغلب از if … else سريع تر است (نه هميشه). هم چنين ساختار switch ساده تر و قابل فهم تر است.

ساختار switch … case در C++

switch (n)

​{

case constant1:

// code to be executed if n is equal to constant1;

break;

case constant2:

// code to be executed if n is equal to constant2;

break;

.

.

.

default:

// code to be executed if n doesn’t match any constant

}

در كد بالا زماني كه مقدار n با هر كدام از case ها برابر شد، قطعه كد مرتبط به همان case اجرا مي شود تا زماني كه به انتهاي switch برسد يا با break مواجه شود. Break از اجراي كد در case بعدي جلوگيري مي كند.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

1- بخش ريدينگ

اولين بخشي كه شما در TOEFL iBT با آن مواجه مي شويد، بخش ريدينگ است. همانطور كه در بالا ذكر شد، مدت زماني كه اين بخش طول مي كشد، مي تواند متفاوت باشد. بنابراين اگر هيچ سؤال تجربي دريافت نكنيد، ريدينگ 60 دقيقه طول خواهد كشيد و حاوي 36-42 سؤال است. اگر سؤالهاي تجربي دريافت كنيد، 80 دقيقه طول خواهد كشيد و حاوي 48 تا 56 سوال است.

وظيفه اصلي شما اين است كه يك متن را بخوانيد و به سوالات مربوط به آنها پاسخ دهيد. هر متني كه در بخش ريدينگ مشاهده مي كنيد؛ طولاني است – معمولا حدود 700 كلمه – و شما سه يا چهار متن در مجموع خواهيد ديد (اگر شما چهار متن دريافت كنيد، يكي از آنها آزمايشي خواهد بود).

متن ها با انواع موضوعات دانشگاهي، از تاريخ و هنر گرفته تا علوم و روانشناسي مطرح مي شوند. هر متن نيز با 12 تا 14 سوال (يا يك «مجموعه سوالات») همراه است. در هر متن و سؤالات، زمان هاي تنظيم شده در اختيار تان قرار داده نشده است، بنابراين مهم است كه زمان خود را به صورت عاقلانه مديريت كنيد.

ريدينگ ابتدا؛ به صورت نمره خام تصحيح مي شود (به عنوان مثال، تعداد نمراتي كه براي هر سؤال دريافت مي كنيد) و سپس به نمره مقياس از 30 تبديل مي شود. نمره خوب در بخش ريدينگ بسته به جايي كه شما درخواست پذيرش داده ايد مي تواند متفاوت باشد، اما به طور كلي هر چيزي بيش از 22 ( 50 درصد) مي تواند خوب در نظر گرفته شود.

ادامه مطلب....



:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

1-يك برنامه مطالعه متعادل ايجاد كنيد

براي گرفتن نمره 7 يا بالاتر در آيلتس، بايد روي دو چيز تمركز كنيد: استراتژي / آزمون تمريني و تسلط عمومي. شما نمي توانيد هيچ يك از اين موارد را ناديده بگيريد. هر دو به يك اندازه مهم هستند.

 

در ايجاد برنامه مطالعاتي خود، به موارد زير نيازخواهيد داشت:

استراتژي ها و آزمون هاي تمريني: دوره شما بايد شامل استراتژي هاي يادگيري باشد (اين استراتژي ها بايد توسط يك فرد متخصص كه به او اعتماد داريد ارائه شده باشند) .

تمرين هايي براي بهبود تسلط عمومي شما از جمله گوش دادن به پادكست ها با لهجه هاي مختلف، ملاقات با يك شريك مكالمه اي انگليسي زبان براي تمرين مهارت صحبت كردن، خواندن NY Times يا روزنامه هاي سطح بالاي ديگر و ساير فعاليتها كه مي توانند اعتماد به نفس شما را بالا ببرند.

براي آمادگي براي آيتلس هر روز يك ساعت خاص (2-3 ساعت به مدت 90 روز) مطالعه كنيد.

فعاليت هاي آماده سازي روزانه خود را يادداشت كنيد و مطمئن شويد كه هر هفته روي تسلط عمومي و آماده سازي براي آزمون كار مي كنيد.

 

با ناديده گرفتن هر يك از اين موارد، بعيد به نظر مي رسد كه بتوانيد نمره مورد نظر خود را بدست آوريد.

ادامه مطلب....



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

1- از فرهنگ لغت انگليسي به انگليسي استفاده كنيد

از لغت نامه هايي كه معاني كلمات را به زبان مادري شما توضيح مي دهند (لغت نامه هاي دو زبانه) استفاده نكنيد. به جاي آنها از فرهنگ لغت انگليسي به انگليسي استفاده كنيد. لغت نامه هايي كه معاني كلمات را به انگليسي  توضيح مي دهند

وقتي شروع به استفاده از فرهنگ لغت انگليسي به انگليسي مي كنيد، ممكن است با اين مشكل روبرو شويد:

شما كلمه اي را جستجو مي كنيد كه آن را نمي شناسيد.

تعريف كلمه A حاوي كلمات ديگري است كه شما نمي دانيد.

شما بايد به دنبال معاني كلمات جديد باشيد.

دليل اين مشكل اين است كه فرهنگ لغتي كه شما استفاده مي كنيد خوب نيست؛ و كلمات دشوار را با كلمات ساده توضيح نمي دهد. اگر بيش از حد با اين مشكل روبرو مي شويد، بايد يك فرهنگ لغت ديگر پيدا كنيد.

من يك بار از يك برنامه فرهنگ لغت به نام WordWeb استفاده كردم. وحشتناك بود. هر وقت از آن استفاده مي كردم، اغلب به مشكلي كه در بالا اشاره كردم، بر مي خوردم. بنابراين يك فرهنگ لغت ديگر پيدا كردم و از آن زمان تاكنون هيچ مشكلي نداشته ام. (در حال حاضر، من از  the Oxford Dictionaries website براي جستجوي كلماتي كه نمي دانم استفاده مي كنم.)

ادامه مطلب....



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

مهارت شماره 1: روان صحبت كردن – استراتژي و فعاليت

سارا براي تمرين روان صحبت كردن بايد تكنيك يا فعاليت هايي را پيدا كند. او مي تواند خوب بنويسيد، اما هنگام صحبت كردن مكث مي كند و از اين مسئله ناراضي است.

او تصميم مي گيرد يك روش روان صحبت كردن كه در وب سايت ما پيدا كرده است را در مكالمات انگليسي واقعي خود، امتحان كند. فعاليت به اين صورت است كه شما يك داستان، فيلم يا صدا پيدا مي كنيد آن را بررسي مي كنيد و سعي مي كنيد با صداي بلند درباره آن صحبت كنيد. كليد تسلط، حداقل 3 بار تكرار كردن پاسخ شما است.

سارا به تماشاي فيلم ها در يوتيوب علاقه دارد بنابراين يك كانال جالب با فيلم هاي برتر مانند فيلم زير پيدا كرده است. او بعد از هر بخش فيلم را متوقف كرده و سعي مي كند 3 بار درباره آن صحبت كند. 

مهارت شماره 2: درك مطلب

براي تمرين درك مطلب، سارا نياز به رونوشت صداها و زير نويس فيلم ها دارد. او از نسخه هاي مكالمه هاي موجود ما استفاده مي كند. هربار كه نتواند صدا را كاملاً درك كند، آن را به عقب برگردانده و دوباره گوش مي دهد. 

مهارت شماره 3: واژگان

سارا سالها در كلاسهاي آموزش زبان انگليسي شركت كرده است و اكنون بخوبي مي داند واژگاني كه آموخته با چيزي كه انگليسي زبانان آمريكايي در زندگي روزمره از آن استفاده مي كنند متفاوت هستند. 

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

دستور (if (if-then در جاوا

نحو دستور if-then در جاوا به شكل زير است:

if (expression) {

// statements

}

در اينجا expression يك عبارت از نوع boolean است (درست يا نادرست است).

اگر expression صحيح ارزيابي شود ، دستورات داخل بدنه ي if (عبارات داخل پرانتز) اجرا مي شوند.

اگر expression نادرست ارزيابي شود ، دستورات داخل بدنه ي if اجرا نخواهند شد.

دستور (if … else (if-then-else در جاوا

در if در صورتي كه شرط صحيح ارزيابي شود ، بخش خاصي از كد اجرا مي شود. دستور if ممكن است بلوك else هم داشته باشد. در صورتي كه شرط نادرست ارزيابي شود ، دستورات موجود در بدنه ي else اجرا مي شوند.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

در برنامه نویسی، یکی از مسائل تکراری ناشی از این است که داده های متعدد از یک نوع در یک دسته داشته باشیم. در نظر بگیرید که در حال بررسی ۱۰۰ نفر هستید و باید سن آن ها را ذخیره کنید. برای حل این مشکل در C++ می توانید یک آرایه عدد صحیح با داشتن ۱۰۰ عنصر ایجاد کنید.

یک آرایه مجموعه ای از داده هایی است که تعدادی مقادیر هم نوع را نگه می دارد. مثلا:

int age[100];

در اینجا، آرایه age می تواند حداکثر ۱۰۰ عنصر از نوع عدد صحیح را نگه دارد.

اندازه و نوع آرایه ها نمی تواند پس از تعریف تغییر کند.

چگونه می توان یک آرایه در C++ تعریف کرد؟

dataType arrayName[arraySize];

برای مثال

float mark[5];

در اینجا، ما یک آرایه mark، از نوع float و اندازه ۵ تعریف کردیم. یعنی می تواند ۵ عدد float را نگه دارد.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

ر C++ می توانید آرایه ای از نوع آرایه به نام آرایه چند بعدی ایجاد کنید. مثلا:

int x[3][4];

در اینجا x یک آرایه دو بعدی است و حداکثر ۱۲ عنصر را نگه می دارد.

می توانید این آرایه را به عنوان جدولی با ۳ ردیف و هر ردیف دارای ۴ ستون در نظر بگیرید که در زیر نشان داده شده است.

آرایه سه بعدی هم به شیوه ای مشابه عمل می کند. مثلا:

float x[2][4][3];

آرایه x می تواند حداکثر ۲۴ عنصر را نگه دارد. می توانید اینطور در نظر بگیرید که: هر یک از ۲ عنصر می تواند ۴ عنصر داشته باشد که در مجموع ۸ عنصر را تشکیل می دهد و هر یک از این عناصر می تواند ۳ عنصر داشته باشد. از این رو، مجموع عناصر آرایه ۲۴ تا است.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

برنامه زیر نمرات ۵ دانش آموز را با استفاده از تابع نمایش می دهد.

  1. #include <iostream>
  2. using namespace std;
  3. void display(int marks[5]);
  4. int main()
  5. {
  6. int marks[5] = {88, 76, 90, 61, 69};
  7. display(marks);
  8. return 0;
  9. }
  10. void display(int m[5])
  11. {
  12. cout << “Displaying marks: “<< endl;
  13. for (int i = 0; i < 5; ++i)
  14. {
  15. cout << “Student “<< i + 1 <<“: “<< m[i] << endl;
  16. }
  17. }

خروجی

Displaying marks:

Student 1: 88

Student 2: 76

Student 3: 90

Student 4: 61

Student 5: 69

برای ارسال آرایه به تابع تنها نام آن استفاده می شود.

display(marks);

همچنین تفاوت را در هنگام ارسال آرایه به عنوان آرگومان به جای متغیر متوجه می شوید.

void display(int m[5]);

آرگومان marks در کد بالا نشان دهنده آدرس حافظه عنصر اول آرایه [۵]mark است.

و آرگومان عادی [۵]int m  در تعریف تابع به int * m تبدیل می شود. این اشاره گر به همان آدرس اشاره شده توسط آرایه marks اشاره دارد.

اگرچه در تابع آرایه با نام [۵]m تعریف شده اما آرایه marks هنگام ارسال به جای آن می نشیند و تغییرات روی آن اعمال می شود.

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : زهرا

در C++، امکان تغییر عملکرد عملگرها (برای انواع تعریف شده توسط کاربر) امکان پذیر است. در این آموزش، با پیاده سازی ویژگی های سربارگذاری عملگرها آشنا می شوید.

معنای عملگر همیشه برای انواع متغیرهای اساسی مثل int، float، double و غیره یکسان است. برای مثال: برای اضافه کردن دو عدد صحیح، عملگر + استفاده می شود.

با این حال، برای انواع تعریف شده توسط کاربر (مانند: اشیاء)، می توان عملگرها را به نحوی مجدد تعریف کنید. مثلا:

اگر دو شی از یک کلاس وجود داشته باشد که شامل متغیری از نوع string است، می توان عملگر + را دوباره تعریف و از آن برای ترکیب رشته ها استفاده کرد.

این ویژگی در برنامه نویسی C++ که برنامه نویس را قادر می سازد تعریف مجدد عملگر را انجام دهد، (برای اشیا کلاس) به عنوان سربارگذاری عملگر شناخته می شود.

می توان هر برنامه C++ را بدون دانستن و پیاده سازی مجدد عملگرها نوشت. با این حال، سربارگذاری عملگر توسط برنامه نویسان، برای ایجاد یک برنامه قابل درک استفاده می شود. مثلا

می توانید کد را اینطور جایگزین کنید:

calculation = add(multiply(a, b),divide(a, b));

به

calculation = (a*b)+(a/b);

ادامه مطلب...



:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 فروردين 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد